Name:
Location: melbourne, vic

Wednesday, August 31, 2005

Merdeka essay , specially dedicated to pak lah

hey kawan kawan ,

ishhh , lama tak blog dah , mestinya anda semua tertanya-tanya apa dah terjadi pada si kenny yang handsome tu....
ahh , kenny sini baik baik sahaja , hari hari makan steak (atkin's diet) , bubuh mask and shopping , bagus kan?

eh!!! ini kan BM (why not english) , oh lupa gua beritahu , hari ini kan merdeka ayng ke-48 , tentu la perlulah bersemangat patriotik sikit , kita kan oroang malaysia (blah blah blah)

oh secara ringkas , gua telah meyambut hari lahir gua last friday di OLD KINGDOM (itik nya , sedapppp , aiya , air liur meleleh lagi) tapi , sambutan tu bukanlah semacam yang gua idam idamkan , amat ringkas ( kononnya kawan bagus , cis )
mungkin sebab kerana hari yang bermakna tu telah jatuh pada musim sakit , 6 orang hadir , hanya 2 orang tak sakit aje ( lihat photo photo di bawah , semuanya muka tak bermaya , ikan ikan nyawa nampaknya ,hanya ku saja yang gagah sentiasa. aisehhhh , gua masih ingat simpulan bahasa ya , not bad not bad ... hmm , perlu pantun tak?)

oh ya , talking abt merdeka , di melbourne ni , warga bumiputra nya , macam endah tidak endah pada hari yang bersejarah ni , semuanya macam biasa , lepak di sini sana , tak nampak bendera malaysia berkibaran ,lagu patriotik pun tidak dikumandang pun .....muda mudi zaman modern ni , issshh !!! telah lupa bahawa betapa susahnya nenek moyang mereka berunding dengan koloni inggeris untuk mendapat kebebasan daripada jajahan ...(wah , formalnya ayat gua , macam tulis karangan , pasti dapat "A" dalam SPM , tak ragu ragu lagi. )

oh natijahnya , selamat hari merdeka ya kepada warga malaysia yang ku cintai buat selama lamanya , juga moga moga pak lah dapat membaca karangan saya yang berwawasan ni dan diberinya scholarship penuh hingga course saya tamat , kalau boleh, diberi menjadi PM atau DYMM pun tak apa , alharmunilah (wrong spelling) , allah yang maha besar sentiasa memberi berkat.
wahahahahahahahaha

tabik!!!!


OMG , reading my rusty broken bahasa malaysia , i am puking blood now.



my chocolate mousse from crown , highly recomended , eeekkk!! only 9 candles??  Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home